05:24

Wielkanocne babeczki w skorupkach

Z racji tego, że już niedługo Wielkanoc, mam dla Was prosty przepis na pyszne babeczki, które są podawane w prawdziwych skorupkach po jajkach. Jest on banalny, a każdego zaciekawi takie podanie tych małych słodkości! 😃




     Składniki:

  • 9jaj ( do ciasta na babeczki potrzebne jest tylko jedno jajko, a z ośmiu pozostałych należy wyciągnąć zawartość i zostawić same skorupki)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki mąki
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skórka z cytryny
  • 1/4 szklanki roztopionego masła

  1.  Przygotowujemy skorupki. Na czubku jajka wbijamy delikatnie czubek ostrego noża, aby przebić skorupkę. Otwór powinien być tak duży jak na zdjęciu wyżej, by łatwiej wlewać ciasto. Jajka nie będą nam potrzebne, więc możecie je wykorzystać, np. do jajecznicy lub omletów. Gotowe "foremki" wkładamy do garnka z wrzącą i osoloną wodą w celu ich wyparzenia na ok. 20 minut.
  2. W misce miksujemy całe jajko z cukrem do puszystej masy. Następnie dolewamy masło oraz skórkę z cytryny i mieszamy dalej.
  3. W osobnej misce przesiewamy mąkę, proszek i sodę, które dodajemy do masy jajecznej.
  4. Gdy skorupki będą już gotowe, należy je w środku oczyścić. Ja użyłam malutkiej łyżeczki i wygrzebałam białko, które mi się ścięło, a następnie przepłukałam skorupkę.
  5. Piekarnik rozgrzewamy do 180℃.
  6. Skorupki zawijamy w folię aluminiową, ale tak, by było widać nasze otwory. Nalewamy wcześniej przyrządzonego ciasta do 3/4 wysokości i owinięte skorupki wkładamy w foremki do babeczek, żeby się nie przewróciły w czasie pieczenia.
  7. Gotowe babeczki wstawiamy do piekarnika na 15minut.

Te jajka-niespodzianki są oryginalnym pomysłem na wielkanocny, którymi wszyscy będą się zachwycać. Z pewnością przypadną do gustu Waszym bliskim! Po obraniu naszych słodkości można je podać polane roztopioną czekoladą, lukrem itd.



Życzę wesołych Świąt w rodzinnej atmosferze oraz mokrego poniedziałku 😋🙋

16 komentarzy:

  1. Jejku.. Jak Ty to zrobiłaś :O Świetnie to wygląda! Ja bym jeszcze pomalowała skorupki, nadałoby to fajny, pastelowy wygląd. Jednak tak też fajnie, naturalnie! :)
    Wesołych świąt! http://veersonblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo, zrobiłam też takie pisanki z babeczkami, ale szybko je zjedli i nie zdążyłam sfotografować :D

      Usuń
  2. Bardzo pomyslowe. Zycze rowniez spokojnych i radosnych Swiat :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, ciekawy pomysł. Nigdy sama bym na to nie wpadła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdy zobaczylam to zdjecie na fb myslalam ze jest to zdjecie najzwyklejszych jajek. Jakze sie ucieszylam gdy odkrylam ze kryja sie tam babeczki.
    Swietny pomysl i gdybym miala wiecej czasu zeby je przygotowac to na pewno bym to zrobila 😄

    http://nastolatka-za-granica.blogspot.be/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. babeczki robi się bardzo szybko, więc możesz śmiało spróbować :)

      Usuń
  5. Ojejku ale pomysłowe! Nie wpadłabym na to! Super pomysł wpadłaś na niego sama czy może z internetu?
    Obserwuję! Zastanawiam się dlaczego tak późno :)
    Mało brakuje mi do 280 obserwatorów. Pomożesz?
    ONLY DREAMS - KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślałam nad tym, czy skorupki nie pękłyby w piekarniku pod wpływem ciepła. Wielkanoc kojarzy mi się właśnie z jajkami oraz wszelakimi ciastami i chciałam połączyć te dwie rzeczy i tak oto wyszło to :)
      Sądzę, że do środka skorupek można dać każdy przepis na babeczki
      Także zaobserwowałam!

      Usuń
  6. Very cool post, Darling! Wonderful idea!
    I'd be happy friendship blogs ♥
    Julia Shkvo

    OdpowiedzUsuń
  7. ale fajnie wyglądają takie babeczki:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wesołych Świąt! :*

    Co powiesz na wspólną obserwację ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Naprawdę oryginalnie! Jeszcze chyba nigdzie nie widziałam podobnego pomysłu :) Świetnie musi się sprawdzać jako poczęstunek :) ! Myślę, że właśnie z czekoladą będą jeszcze bardziej wyśmienite :P Zaobserwowałam :)
    Życzę udanych świąt wielkanocnych!

    Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Świat według Zelkowej 💞💞 , Blogger